دسته‌بندی نشده

هرآنچه درباره کلاه فدورا باید بدانید

فدورا نوعی کلاه است که دارای یک تاج فرورفته و لبه کوتاه است که معمولاً به سمت بالا خم می شود. در حالی که اندازه تاج و لبه متفاوت است، اکثر فدوراها دارای یک لبه دو و نیم اینچی و یک تاج چهار و نیم اینچی هستند. کلاه فدورا که کمتر رسمی نسبت به کلاه کاسه‌دار یا کلاه بالاست اما شیک‌تر از کلاه بیسبال است، یک اکسسوری همه کاره است که هم برای لباس‌های غیررسمی و هم برای لباس‌های رسمی مناسب است. پوشندگان معروف فدورا شامل گانگسترهایی مانند آل کاپون، ستارگان هالیوود مانند همفری بوگارت و هریسون فورد، و هنرمند ضبط صدا، فارل ویلیامز هستند.

8 نوع فدورا

سبک های مختلف فدورا دارای پارچه های مختلف، اندازه لبه ها، پوشش های لبه و ارتفاع تاج هستند. رایج ترین انواع فدورا عبارتند از:

  1.  فدورا کلاسیک : کلاه نمدی یا پشمی، فدورا کلاسیک دارای لبه نرمی است که به بالا یا پایین زاویه دارد. یکی از ویژگی‌های این سبک نمادین فدورا، روبانی است که به عنوان کلاه بند شناخته می‌شود و خطوط کلی لبه را می‌پوشاند.
  2.  فدورا تاج الماس: این نوع فدورا دارای تاجی نوک تیز شبیه بادبادک است. با یک چین اصلی در جلو و سه نقطه در پشت، تاج الماس فدورا یک سرپوش زیبا و مناسب برای مجالس شیک است.
  3.  سافاری فدورا : شخصیت هریسون فورد، ایندیانا جونز، سافاری فدورا را محبوب کرد، یک کلاه با لبه بلند که در ابتدا هدفی کاربردی داشت تا مد روز. این کلاه‌های ماجراجویی جلوی نور خورشید را می‌گیرند و معمولاً یک هدبند چرمی ساده دارند. فدوراهای سافاری از حداقل تزئینات، پارچه های حصیری و رنگ های مواد خاکی (مانند بژ، سبز یا خرمایی) برای تقلید از محیط طبیعی استفاده می کنند.
  4.  فدورا لبه کوتاه : بیشتر برای مد و نه عملکرد، فدورا با لبه کوتاه سایه ای از خورشید ایجاد نمی کند. این کلاه نمدی نرم در عوض دارای لبه محکم کمتر از دو اینچ است که برای زیبایی به بالا یا پایین جمع می شود.
  5.  فدورا کاهی: به دلیل مواد سبک وزن و قابلیت تنفس، فدوراهای نی به خوبی با گروه های هوای گرم مناسب هستند. یک کلاه حصیری می تواند تی شرت و شلوار جین را بپوشاند یا لباس رسمی را تقویت کند. به عنوان مثال، کلاه پاناما یک فدورا حصیری درجه یک است که می توانید با یک کت و شلوار یا کت و شلوار به آن مدل دهید.
  6.  تاج اشکی فدورا : تاج اشکی فدورا دارای لبه های نرم تری نسبت به تاج الماس است. تاج پشتی گرد و جلوی آن گیره دار است. لبه های ظریف این سبک فدورا را برای لباس های غیررسمی سازگار می کند.
  7.  کلاه تریلبی : با لبه ای کوتاه و گشاد، کلاه تریلبی یک تنوع مد روز از فدورا کلاسیک است. از آنجایی که تریل‌ها لبه باریک‌تری دارند که به سمت بالا خم می‌شوند، سایه‌ای از خورشید نمی‌گیرند. یکی دیگر از ویژگی های متمایز تریلبی فدورا، تاج های نوک تیز آن است که از اکثر کلاه های نمدی نرم برجسته تر است.
  8. فدورا لبه پهن : برخلاف فدورا لبه کوتاه، فدورا لبه پهن دارای لبه کشیده ای است که بیش از چهار اینچ است. این مدل کلاه از چهره استفاده کننده در برابر نور خورشید محافظت می کند و آن را برای رویدادهای خارج از منزل ایده آل می کند. برخی از تغییرات رسمی فدورا با لبه پهن، با آستر کردن لبه کلاه با روبان، رنگ یا طرحی به ظاهر می بخشند.

چگونه فدورا بپوشیم

فدورا یکی از آسان‌ترین لوازم جانبی برای استایل کردن یا کاهش است. در اینجا نحوه به دست آوردن تناسب مناسب و شروع استفاده از فدورا در ظاهر خود آورده شده است:

1. اندازه کلاه مناسب را انتخاب کنید . دور سر خود را با پیچیدن یک نوار در بالای گوش خود اندازه بگیرید. پس از تعیین اندازه کلاه خود، مدل های مختلف فدورا را امتحان کنید تا کلاهی را پیدا کنید که احساس راحتی کند. کلاه باید بالای سر شما بنشیند بدون اینکه اثری قرمز برجای بگذارد یا سر بخورد. شما همچنین باید اندازه و شکل کلی صورت خود را هنگام امتحان کردن مدل های مختلف کلاه در نظر بگیرید. کلاه های لبه کوتاه اغلب فرم صورت گرد را تکمیل می کنند، در حالی که لبه های کشیده و تاج های باریک می توانند فرم صورت بلند را تقویت کنند.

2. فصل را در نظر بگیرید . برای اینکه فدورا شما احساس راحتی کند، کلاهی را انتخاب کنید که مناسب آب و هوا باشد. برای زمستان از مواد گرم مانند پشم و ترمه و برای تابستان از پارچه های سبک مانند نی استفاده کنید.

3. بازی با لوازم جانبی . تزیینات، مانند روبان لبه و پر کناری، راه های منحصر به فردی برای ایجاد یک ظاهر مد با فدورا هستند. در نظر بگیرید که یک سنجاق رنگارنگ به فدورا خود اضافه کنید تا آن را برای یک مراسم رسمی بپوشانید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن یک روبان طرح‌دار به یک فدورای تک رنگ، با چاپ‌های ترکیبی بازی کنید.

4. مواد کلاه را با توجه به لباس خود انتخاب کنید . در حالی که برخی از پارچه ها به مناسبت های رسمی می آیند، برخی دیگر بهتر با لباس های غیر رسمی ست می شوند. انتخاب مواد کلاهی که با لباس شما مطابقت داشته باشد، تضمین می کند که ظاهر یکدست باقی بماند. برای مجالس رسمی، نمد فدورا از پشم یا خز مصنوعی را انتخاب کنید. برای ترکیب یک فدورا در یک ظاهر غیررسمی، یک فدورا سبک وزن یا حصیری را با شلوار جین و یک پیراهن ساده دکمه دار ست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *